Etusivu » Ajankohtaista » Tiedotteet » 2016 » Carunan korotukset täysistuntoon

Carunan korotukset täysistuntoon

Julkaistu 23.2.2016
Kuluttajariitalautakuntaan on saapunut tähän mennessä 45 ratkaisupyyntöä Carunan hinnankorotuksista. Lautakunnan täysistunto ottaa maalis-huhtikuussa kantaa asiaan.

Kysymys Carunan siirtohintojen korotusten kohtuullisuudesta otetaan suoraan lautakunnan täysistuntoon. Poikkeuksellisella menettelyllä pyritään nopeasti saamaan kattava linjaus siihen, millaisissa tilanteissa korotukset saattavat olla kohtuuttomia.

"Kuluttajalla on aina mahdollisuus viedä riita-asiansa lautakunnan tai tuomioistuimen käsiteltäväksi. Tässä tilanteessa voi kuitenkin olla hyvä, että korotukseen suivaantunut odottaa lautakunnan täysistuntopäätöksiä. Niistä tiedotetaan heti, kun asia on ratkaistu", lautakunnan puheenjohtaja Pauli Ståhlberg sanoo.

Caruna ja kuluttaja-asiamies neuvottelivat viime viikolla ratkaisun, jonka mukaan Caruna perushinnan alentamisen avulla jaksottaa sähkön siirtohintojen hinnankorotukset pidemmälle ajanjaksolle ja kertakorotus olisi nyt keskimäärin alle 15 prosenttia. Kuluttaja-asiamiehen saaman palautteen mukaan jotkut kuluttajat ovat tyytymättömiä neuvottelutulokseen.

Lisätietoja: Puheenjohtaja Pauli Ståhlberg p. 029 5665 201